Poznavanje tornih razmer na voznih ploskvah javnega cestnega omrežja je ključnega pomena za zagotavljanje prometne varnosti. Izziv, ki pri tem nastane, je krajevna in časovna pogostost izvajanja meritev. Kadar se za meritve uporablja draga specializirana oprema za izvajanje posamičnih meritev trenja (npr. naprava SCRIM, GripTester ali podobne), je težko oziroma praktično nemogoče hitro izvesti meritve na vseh občutljivih mestih na cestnem omrežju ob izrednih dogodkih (npr. ob nenadni spremembi vremenskih pogojev). Z namestitvijo cenovno ugodnih a vseeno dovolj natančnih merilnikov vzdolžnega pospeška vozila pri zaviranju na vozila, ki v sklopu svojih rednih nalog izvajajo vsakodnevne vožnje po cestnem omrežju, bi podatke o tornih razmerah lahko dobili hitro in z minimalnimi dodatnimi stroški. Primeri takšnih vozil vključujejo vozila cestnih preglednikov in vzdrževalcev cest ter ostalih služb (policije, taksi prevoznikov, pošte itd.). S sprotnim prenosom podatkov o tornih razmerah z vozil v nadzorno središče bi upravljalcu cestne infrastrukture omogočili kakovostnejše spremljanje stanja ter hitrejše in učinkovitejše izvajanje vzdrževanja. Zaradi neposredne povezave vzdolžnega pojemka pri zaviranju vozila s koeficientom vprijemanja med njegovimi pnevmatikami in podlago je pojemek pri zaviranju primeren pokazatelj tornih lastnosti posamezne vozne ploskve. Če ta pojemek lahko dovolj natančno izmerimo, imamo na voljo podatek, s katerim lahko spremljamo kakovost voznih ploskev in pri njenem poslabšanju ustrezno ukrepamo.
Shema merilne naprave z osnovnimi komponentami
Cilj je bil zasnovati napravo za merjenje časovnega poteka pojemka pri zaviranju, ki bo sestavljena iz enostavno dobavljivih komponent s poudarkom na tehnični in ekonomski učinkovitosti. Napravo mora biti mogoče z vgrajenim prijemalom brez dodatnih posegov namestiti v vsako vozilo in z njo izvajati meritve pojemkov pri zaviranju. Kot zaznavala smo predvideli uporabo triosnega pospeškomera in sprejemnika za globalno pozicioniranje, ki ju krmili kartični računalnik s programsko opremo lastnega razvoja za zajemanje in shranjevanje izmerkov. Vgrajena napajalni modul in baterija skrbita za zahtevano avtonomijo delovanja in možnost priklopa na napajalno napetost vozila. Napravo uporabnik upravlja z uporabniškim vmesnikom z dvema gumboma in svetlobnima indikatorjema, ki je dovolj enostaven, da napravo lahko upravlja en sam merilec brez posebnega izobraževanja. Razvita programska oprema mora pri tem skrbeti za samodejno proženje meritve ob preseganju praga pojemka in za njen samodejni zaključek ob ustavitvi vozila. Strežniška programska oprema mora zagotavljati samodejni prenos podatkov z naprave ob njenem prispetju v območje signala brezžičnega omrežja.